tisdag 28 januari 2014

~~~~min stora kärlek~~~~
Den första operationen i Ferdinands mun är klar, jag ska inte säga att det gick superbra men han lever och verkar för tillfället inte ha ont. Under operationen sjunk han i kroppstemperatur och de var tvungen att avbryta narkosen, så de hann inte klart. Nu får han antibiotika, kortison, medicin för lever och värktabletter. Kortison kommer att göra levern ännu sämre men veterinären var tvungen att sätta in det pga munnen. Så nu blir jag ännu mer nervös för nästa operation, ska levern klara av det då? Fast om kortisonet och antibiotikat minskar infektionen i munnen så kanske levern blir bättre också, för en infektion påverkar ju levern.
Det jag grubblar på hela tiden är, när vet jag om jag ska låta Ferdinand kämpa på lite till eller ge upp? vart går gränsen för hur egoistisk jag kan vara. Han är min kärlek, jag vill ha honom kvar men jag vill inte att han ska plågas.

Inga kommentarer: